söndag 3 december 2023

Vabb och advent

1:a advent är här igen och barnen blev krassliga. Inte toksjuka men inte krya. De hostar och snorar. Jag ville inte att de skulle åka iväg och vara ute och leka, springa och härja i 15 minusgrader. Det blev vabb för mig. 

På lördagen gjorde jag en svampstuvning av prisvärda champinjoner från affären. Denna stuvning på rostmackor toppade med smält ost, fransk kryddblandning och ett glas Icas päronbubbelläskeblask blev faktiskt så gott till lördagsmiddag när Anders kom hem från stan ganska sent. 

Jag har i helgen också plockat fram en del adventspynt. Jag har väldigt mycket både julpynt och adventspynt. I år ska jag försöka att inte plocka fram sådana mängder. 

Jag vill även i denna kategori, liksom i andra delar av hemmet, RENSA! 😁

"Keep it simple" "Good enough". "Välj ditt innehåll". 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar