fredag 15 december 2023

En kall dag

Igår var det kallt och när vi kom en bit bortanför sjön började jag frysa rejält om händer och fötter. 

Med på turen förutom jag och Oddur, var Lisa och Kaisa, Maritha och Alvarinn. 

Lisa förslog att jag skulle hoppa,av och jogga en bit för att få upp värmen. En strålande idé! Det fungerade. Värmen kom  åter till händerna och sen förblev jag varm om dom. Fötterna blev mindre kalla. 

På kroppen hade jag woolpowerunderställ, en loppad ulltröjeväst och sedan vinteroverallen. Jag höll mig bra på kroppen. 

Hästarna fick sedan stå inne med pyamas och äta hö några timmar efter turen

Själv gick jag in och åt soppa och macka för att sedan krypa ner under tjocktäcket med barnen och tittade på film. En av mina favoriter: Monsters university

Anders lagade middag till oss. En lämplig rätt för en kall dag, Klimp i buljong. 


Frostnupen Oddur. 


Oddur i sitt fina täcke efter Snacken.
En gåva jag fick av Helené i somras.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar