onsdag 6 december 2023

Sjukdag

Idag fortsätter sjukstugan. Är lur på om jag fått corona. En mycket trist sak med det är att vi missar ett 40-års kalas ikväll. Min medborgare fyller nämligen 40 just idag! Exakt en månad efter mig. 
Vi har köpt present och var taggade på kalas. 

Vi får gratta hen senare. 🌟🎶🌟

Jag kände mig segare idag. Det blev en liten sparktur med Tage och Karo. En kasse ved blev inburen, en diskmaskin körd, djuren fick tillsyn och till middag lagade jag köttfärssås med bönor, morötter och lite sting. 

På kvällen var det dags för barnens basket och grannpappan var snäll och skjutsade deras två och våra två. Så skönt när man kan hjälpas åt. 

Ute är det fortsatt kallt och enastående vackert. 

Karo i sin sele från Sundpro i Åre.
Älskar att åka spark med hund. 





 




Winston bryter av pinnar i rosenbusken
och äter de djupfrysta nyponen. 


Så praktiskt med en hund som hämtar det 
man ber om. En tappad vante tex. 

Så nöjd att ha kommit på ett nytt användningsområde till mina
 utrensande hästfleecetäcken:
Som extra dyna under de gamla 
ullfiltarna i hundarnas bäddar. 👌


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar