söndag 10 december 2023

Gudstjänst

Idag är det söndagen den 2:a advent. Vi tog en sovmorgon och efter att djuren fått sitt så åt vi frukost tillsammans. 

Kl 11 var det familjegudstjänst i Lits kyrka för alla kyrkisbarn. Det är iallafall 3 barn härifrån byn som är lika gamla och går på Kyrkis i Häggenås. Tage, Elsy och Clara. 

Barnen hade övat på sånger som de framförde i kyrkan. Tage tyckte det var lite jobbigt att gå fram och sjunga så han satt kvar med oss och sjöng från kyrkbänken istället. Han gillar att sjunga vår lilla son, och är bra på att komma ihåg texter. 

Efter gudstjänsten bjöd de på mandariner, skumtomtar och pepparkakor. 

Vi rattade sen Volvon tillbaks till byn. Jag hoppade in till Eva och lämnade igen en form och sen var det dags för barnen att gå på kalas! Alfred fyller 6 år och ställde till med kalas på Föreningshuset. 

Utöver julbord, gudstjänst och kalas så har Anders varit så snäll och åkt och köpt en full hästfinka med hö till mina hästar. Under tiden han var iväg och gjorde det så tog jag tag i en surdeg som legat ett tag. Nämligen att styra upp försäljningen av barnens leksaker. 

När de var så bra på att vara med och rensa ur saker på sina rum, så lovade vi att försöka sälja dem och sedan använda pengarna till att gå på Jumpyard. 

Jag tog tag i projektet och skapade en rad annonser. Somligt är nu sålt och annat väntar på att hitta sin köpare. Jag vet att många älskar att köpa nytt, fast jag kan liksom inte relatera till det. Att hitta det man söker fast mer miljösmart och mycket billigare måste väl ändå smälla högre kan man tycka? Men man är olika helt enkelt.

Snart är denna helg slut. Det som är kvar att göra är att bära in hö:et i ladan, leverera resten av Dagnys jultidningsförsäljning, laga middag och kaaanske om det blir tid för det. En söndagsfilm med familjen och popcorn. 

Jag är så glad över att vi valde att INTE gå på Jamtlis julmarknad denna helg. Barnen var inte pepp på det och det hade blivit för mycket. Övning ger färdighet Emma... 🌟

Helgen blev innehållsrik med både nyttigt och trevligt, utan stress. Tack! 🥰

Söndagsfrukost med familjen 2:a advent. 

Lits Kyrka där barnens förfäder
 ligger begravda. Mina barns farfars farfar. 
Persson familjegrav Boda. 










Dagen till ära hade jag min vackra sjal som min Svägerska virkade till mig i 40-års present. 🥰













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar