fredag 22 december 2023

Tar julhelg

Imorse stämplade jag ut från jobbet och åkte direkt till Ica Maxi stormarknad. Det var mer folk än vanligt vid den tiden, men när jag kom fram till kassorna var det bara en person före mig i kön. 

Jag köpte allt till vår julaftonsknytis i Alsen samt allt annat vi kan tänkas vilja ha i jul. 

Klockan hade precis slagit 9 och ett stilla snöfall singlade ner från himlen när jag startade volvon och körde hemåt mot min julledighet. 💝

All mat är köpt, huset är inte superstädat men det får nog duga. Alla klappar är införskaffade men ska slås in och några tvättmaskiner behöver köras och några rätter till julbordet skall lagas.

Men framförallt ska jag vila, njuta, äta gott, tända ljus, umgås med familjen och djuren och mysa! 
Hej Julledigheten! 🎅🌲🌟❤️
 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar