söndag 24 december 2023

UppeFIXARkväll

Vem hittade på att det heter Uppesittarkväll? I vår familj har alltid kvällen den 23 december inneburit en hel del fix med det sista inför julafton. 

Och det spelade ingen roll att jag dragit ner på julen och kraven ganska rejält. Det var ändå paket som ska slås in. Julstrumpor som ska fyllas och mat som ska lagas. 

Men det var faktiskt ganska trivsamt. Anders kockade och jag slog in klappar. Tycker om när vi kan uträtta saker tillsammans eller i varandras närhet. 

På kvällen knackade det på dörren. Våra vänner Micke och Britt-Inger tittade förbi med klappar till barnen. ❤️

Men sen, när klockan slagit 24 och det blev julafton. Då! Var allting (det nödvändiga) klart, och vi kunde sätta oss vid köksbordet. 

Ljusen tändes, gofika dukades fram och Anders plockade fram en varsin trisslott Till oss. 
❤️🌟🙏❤️🎅☃️

 
Gåvor och brev till Tomten från barnen. 

Gåvor och brev till Nissen från barnen. 

Koka lag. 

Julkryddorna till lagen som 
ska julpiffa fruktsalladen tillsammans 
med saffransgrädde. 

Paket från Tomten. 


Grönkålfix. 

Paket till barnen från oss 
och farmor och farfar. 

Barnen har fått ärva min 
och syrrans julstrumpor.
På natten mot julafton har Tomten
smugit in och lagt paket i strumpan. 


Egenlagad rödbetssallad med lite rödlök 
och äpplen samt gräddstuvad grönkål. 

Klockan 24:00 kunde även jag och 
Anders byta ut uppefixarkvällen
 mot uppesittarkväll. 🥰

Anders hade köpt oss en varsin trisslott
Till vår uppesittarkväll (uppefixarkväll).
Jag vann 60 kronor! 🌟

Provsmakar Anders rödbetssallad 
på årets hembakta tunnbröd. 😋

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar