onsdag 27 december 2023

Julklappar

För att vara en jul där vi bestämt att inte ge varandra julklappar så fick jag så många fina och bra ting! 😳❤️

Jag och Anders hade innan jul kommit överens om att lägga våra pengar (vi har gemensam ekonomi) på annat än julklappar till varandra. Men överraskade varandra ändå med lite gott godis från "Tomten". 

Av min syster fick jag en vacker vintagehandväska och några örhängen. Från Solan och via mina föräldrar en vacker ullkappa från 40-talet. När Björn och Mia kikade över hade de med sig vackra handstöpta ljus och en bok till barnen. Av Karin fick jag en fin Tomte till granen och Biobiljetter i paketlotteriet. Jag och Anders fick även formbara belysningsslingor av syster och svåger. Av jobbet ett julbordsbesök men också ett presentkort med flera valmöjligheter och av min svägerska ett par superbra Meindl vandringskängor. 

Barnen har fått desto mer av fler. Dom är så glada över alla sina fina och bra klappar! Mycket pysselrelaterat så som pennor, pysselböcker, pussel, yatzy, dagbok och 3D-pennor från farmor och farfar. Tage fick även bilar och Dagny fick bla en discokula och en spegel som hon önskat sig. 
De fick också lampor till sina rum som kan ändra färg av bror och svägerska samt utomhusleksak och woolpowerstrumpor av Micke och Britt-Inger. 

Flera av presenterna är secondhand, och jag tycker det är helt fantastiskt! 
Just idag fick jag bilder på en supernöjd liten tjej som lekte med Dagny och Tages utrensade dockavagn. 

Hur bra är det inte så säg!? Att spara på miljön och plånboken. Något som bara blir liggande hos någon, kan bli använt hos någon annan. 

En supersnygg vintagehandväska från syrran. 


Biobiljetter från Karin.

Min fina 40-tals ullkappa från familjen. 


Presentkort med många alternativ från jobbet. 

Olika favvogodis från Anders. 
Denna sort har jag dock aldrig smakat. 

Vackra hemstöpta ljus som de gjort innan jul
 och en fin barnbok hade Björn och Mia 
med sig ikväll när de kom förbi 
på lite fika och samkväm. 

Superbra vandringskängor från Meindl 
av min generösa och omtänksamma svägerska. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar