söndag 3 december 2023

Gråta på jobbet

Den här julen har jag längtat efter att antingen gå och se ett stämningsfullt Luciatåg eller gå och lyssna på en vacker julkonsert. 

Då jag jobbar Lucia så missar jag både Tages sista luciatåg på dagis och luciakonserten i Lit som framförs i kyrkan av kören Lit e sång

Något annat har jag inte kollat upp men det kändes lite som att det kanske inte blev något dylikt i år. Orkade inte stresspressa fram nått heller. Lite synd för jag är en riktig svärmare för körmusik, gammal svensk julmusik och typ Jussi Björlingklingande toner. 

Men hur jäkla lyckosamt blev inte dagens arbetspass!? Det sammanföll nämligen med en Julkonsert plus julfikabuffé ordnad av FUB i Stora kyrkans anex. Jag och min medborgare hoppade in i Volvon och for dit. 

De som sjöng var så utomordentligt fantastiska så vi tjöt både två! En av oss glädjetjut och själv fällde jag krokodiltårar av rördhet! Det var så vackert...  🥲😍 När Peter Mellgren drog på hamnade min själ i gungning. 

Tack bästa jobb för denna fina fina upplevelse!  







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar