måndag 25 december 2023

40-tals glam på julafton

Det kom ett paket till mig med posten. I paketet låg en superfin ullkappa från Cewo Parisienne anno 1940-tal. 

Den har troligtvis varit min morfar Göstas lillasyster Alice kappa. Alice och Stellans dotter Solveig (Solan) gav den till mig via sin kusin (min mamma). 

Mamma och pappa skickade upp den till mig nu lagom till jul. 

Vilken vacker kappa! Den satt som gjuten på mig. Varm var den också. En otroligt fin julklapp som jag premiäranvände igår på julafton. 

En annan sak som jag bar igår på självaste julafton var den vackra ringen som jag fått ärva efter min mormor (också via mamma). När mormor bar den satt en vacker camé i den. Nu är den utbytt mot en grön sten. Fortfarande väldigt vacker men personligen gillar jag caméinfattningar mer. Framförallt är det som löper runt fingret så himla fint. 

En julafton med 40-tals glam efter mina kära släktingar. Jag tyckte så mycket om både mormor Greta och Mammas Faster Alice i Hallstavik. ❤️🙏❤️







Den vackra ringen efter min mormor Greta. 
Hade varit vackrare med orginalcamén
som satt ifrån början. 
 Men den är vacker nu med.
Med en sten i en av mina favoritfärger: grön. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar