tisdag 17 september 2024

Sportkläder till Tage

Tage är en aktiv person som älskar att röra på sig och han gillar sport.

Han tycker jättemycket om att cykla och han gillade sin basketträning förra terminen. 

Nu har han fått testa på bollkul, som är en lekfull introduktion till fotboll. Dessutom har han sedan skolstarten gymnastik på schemat en gång i veckan. 

I klädpaketen och i gömmorna har det varit skralt med just sportkläder i Tages storlek. Dessutom insåg jag nu när hösten kom att hans sommargympaskor blev dyngsura på ett ögonblick. 

Jag scannade av begagnatmarknaden raskt men hittade inget vettigt. Så jag tog mig en stund och for till stan och köpte ett par lite högre och rejälare gympaskor som skulle vara motståndskraftiga mot väta. Dessutom köpte jag lite sportiga kläder till vår sportiga son som han kan ha nu framöver. 

Tage verkade nöjd med sina nya kläder. 

Att gå runt i butiker och köpa helt nya kläder till barnen eller till mig själv är en ganska ovanlig företeelse. Den absoluta majoritet av alla våra kläder är secondhand.

Men ibland händer det att vi köper nytt,  som nu till exempel. 




Mjukisbyxor har han just nu inga 
som är tillräckligt långa och inte för vida. 

En t-shirt som hängde på ett rea-rack 
för 60 kronor. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar