lördag 14 september 2024

Fredag den 13:onde

Det blev morgon fredag den 13:onde och utanför sovrumsfönstret stod min nya Volvo och såg fin ut. 

Vi klev upp och gjorde varm choklad till barnen och fyllde deras nya termosar. De skulle nämligen ha friluftsdag på skolan. 

Vi klurade på vilka kläder som skulle vara bäst lämpade. Inte för varma, inte för kalla samt hålla dem torra. 

Tage fick ha sina nya rejäla höstskor som ska stå emot väta. Dagny hade ett par liknande i vårt skolager där jag spar sådant jag köper på loppisar, ärver eller får, men som är för stort. 

Jag vinkade av barnen i deras förhoppningsvis lämpliga kläder med deras små ryggor med varm choklad, frukt och smörgåsar på ryggen.  

Efter lite hemmastök så träffades jag och Lisa upp i stallet. Sen red vi vinterstigen. Underbar ridtur! 

När vi kommit tillbaka dröjde det inte länge fören barnen kom hem med skoltaxin. Vi åt mellis, vilade, tog en promenad med Karo, stökade med disk och plock i köket.

Sen var det dags att förbereda middagen. Anna och Nour kom nämligen till oss på fredagstacos och fredagsmys.

Vi fick en superfin kväll med god mat, speciellt god efterrätt som bestod av en knäckig äppelpaj gjord på våra egna äpplen samt kaninmys och fredagsfilm med lite chips och godis. 

Dessutom fick jag ett väldigt bra besked från en nära person som inväntat ett provsvar som oroat mig en del. 

En fantastiskt bra fredag den 13:onde med andra ord! 

TACKSAM! 

TACK för denna dag! 

På hemväg, Brännvallen. 

Bästbrudar! 
Lisa och Kaisa. 

Monchi-minen 

Oviksfjällen skymtar mellan träden. 

Oddur, Kaisa, Tage och Karo.
Tacksam!!! 

Älskar min livstillvaro 
och det mesta den består av. ❤🙏❤

Tage, Nour, Anna och Dagny. ❤
Fredagstacos! 

Supergod knäckig äppelpaj gjord på våra 
egna äpplen. Tage åt vaniljsås. 😄

En glad Nour. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar