söndag 22 september 2024

Gåvor

Det har varit några dagar fyllda av gåvor från människor jag tycker om.

På vägen hem från jobbet stannade jag till hos Anne-Lies granne. Hon ska flytta och säljer således bort en hel del saker. Jag fick av henne köpa en nästan oanvänd mattermos och två "kaffe on the go termosar" samt en rejäl bärplockare och ett rensgaller. 

Sen poppade jag in hos Anne-Lie med lite fika. Även Anne-Lies bjöd på kaffe och nybakade saffransmuffins. Anne-Li hade  fått mycket röda och gula rödbetor. Jag fick med mig ett gäng hemodlade rotfrukter och purjolök.  Dessutom fick jag en rejäl dos hundgos av deras underbara hundar! Drevern Pricken (Tages favorit) och Collien Tammas. 

Till kvällen kom Maria Larsson och LP med en låda av olika saker de odlat. De ville låna ett hörn av vår jordkällare och förvara sin mat i. Självklart! De hade med sig en jättefin bukett hemodlade blommor till oss. Jag skickade med dem rabarberchutney, inlagda gurkor och blåbärssylt. 

Hemägg från Jeanette och Mikael, äpplen till hästarna från Lisa, papperklipp från Lilian, kläder till Tage från Sabina, rotfrukter från Anne-Lie och blommor från Maria och LP. 

Samt prisvärda fina begagnade saker från kvinnan i Häggenås. 

Jag känner mig rik på gåvor. Men största gåvan är dessa människor som jag får ha i mitt liv. Det om något är en rikedom. 

Anne-Lie i ett av sina trädgårdsland. 



Gula rödbetor till mig.

Fina, snälla, gosiga Pricken och Tammas. 
❤❤

Avlånga rödbetor. 


Tre begagnade termosfynd. 
En mattermos och två 
"kaffe-on-the-go-termosar".  

Bärplockare och rensgaller. 

Vacker bukett från Maria Larsson och LP.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar