tisdag 10 september 2024

Höstens första dag

Igår var det sommarens sista dag. Så det innebär att dagen idag var höstens första! Det blev en väldigt bra sådan. 

Efter att ha fått iväg barnen till skolan, tagit mig några koppar kaffe och startat en diskmaskin och en tvättmaskin, samt vikt in all torr tvätt, så drog vi till skogs. Jag, Lisa och hästarna. Så skönt! 

Sen var det dags för barnen att komma hem igen med skoltaxin som åker från skolan strax efter 13. Jag cyklade dem till mötes. Vi åt mellis och Tage byggde lego. Jag startade en ny tvätt och hängde den blöta. Sen vilade jag en stund. 

Strax därpå var det dags att fixa middag, pannkakor med extra ägg till oss för Tage skulle iväg på sin nya aktivitet Bollkul

Jag, barnen och Karo for dit. Anders mötte upp oss efter jobbet. Det var så roligt att se Tage! Han var glad, snabb och entusiastisk. ❤

Vi åkte hem och strax var det läggdags. Jag läste äventyrsböckerna om Karma och Jonar. Barnen somnade så småningom. 

Jag tassade ner och gjorde iordning en kopp te. Anders satt vid köksbordet och mixtrade med våra två gamla dåliga laptops. 

Samtidigt som Anders byggde ihop en fungerade dator av två dåliga, så kokade jag ny lingonsylt. Den var nämligen slut. 

Tack för denna dag som innehöll så många bra saker. ❤

Lisa för själen. ❤🙏❤


Bollkul i HSK för barn födda 18 & 19. 


Dagny körde utelek intill fotbollsplanerna. 

Kanske en blivande fotbollshund?
Karo gillar att hänga med oss på 
allt han kan och får. 

Tage tränar på att göra mål. 
Jätteduktig sportkille! ❤

Min fina mixtergubbe. ❤




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar