onsdag 31 maj 2023

Dagnys sommardans

Efter att jag, Dagny och Moa var på Storsjöteatern och kollade på Show4all s årliga avslutningsshow har Dagny varit minst sagt begeistrad över hela konceptet. Jag tror inte någonting annat har gjort henne mer pepp tidigare. 

Hon hävdar att hon med glädje slutar på alla andra aktiviteter (ridskola och dans på kulturskolan) bara hon får börja på Show4all. Vad säger man då? 
Jo att vi ska försöka få in henne där såklart! 

Moas mamma Marie tipsade om en liten sommarkurs på fyra tillfällen. Tack vare Marie lyckades Dagny också få en plats där. 

Igår var vi där för första gången. Det är fascinerande hur snabbt barnen lär sig. På en timme fick de med sig så mycket danssteg! 

Dagny tyckte det var superroligt! Dagnys passion för denna dans motsvarar passionen jag hade för hundar och hästar när jag var i hennes ålder. Hon gillar hästar och ridskolan också med detta är mer glöd. Precis som jag gillade min sambaskola i Rinkeby när jag var liten, fast intresset för djur var liksom starkare. Same, same fast ombytta roller. 😊

Planen är att först gå sommarkursen. Till hösten blir det kanske så att hon får sluta med kulturskolan, fortsätta med ridskola och förhoppningsvis komma med i en grupp på Show4all. 

Jag frågade om hon kunde tänka sig att börja med fotboll då det finns hemmavid i Häggenås. "Nej mamma, fotboll är jättetråkigt". Vi förstår henne. Varken jag eller Anders har gillat fotboll det minsta under uppväxten.

Vad Tage anbelangar får vi se vad hans hobbys landar i. Just nu är han 4 år och ganska nöjd med tillvaron. Cykla med sin kompis Alfred. Hänga med oss och hjälpa till med olika saker. Åka gräsklippare och fyrhjuling. Fara och bada och på bilträffar. 

Finaste barnen. 🥰








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar