lördag 6 maj 2023

Loppis, springa och björnspår

 Vilken bra fredag!!! 

Den började med jobb, följdes av handling med bla ett besök på Röda korset.

Upptäckte i kassan att dessa var lite trasiga,
så de lämnade jag kvar i just kassan. 

Det här vackra handarbetade kreationen
blev jag onekligen lite sugen på. 
Jag och Drottning Silvia... 💙💛💙👸
Fast hembygsdräkterna från specifika socknar är ofta vackrare än sverigedräkten tycker jag.


Vid mitt senaste stadsbesök fick jag hjälp
av en expedit att köpa en ögonbrynspenna. 
Jag är nöjd med den. 🙂

Denna tyckte jag om. 
Den var tyvärr nån centimeter för kort. 
Annars hade den fått följa med hem. 
 
Den här vackra blåsan föll jag verkligen för!
Hade jag bara nästan fått igen
 dragkedjan hade jag köpt den. 
Men för små kläder har jag haft
 nog av i garderoben under mitt liv. 



Tyckte om allt med den här kjolen. 
Tills jag satte på mig den. 
Den lämnade jag kvar på Röda korset. 


Den här blusen var det enda som jag köpte. 

Samt prisvärd mat, utifrån rådande priser. 

Väl hemma drog jag på mig mina ärvda 
prima träningskläder.
Tights och tröja från svägerska Emma 
och skor från Jeanette. ❤️🙏
Sen joggade jag och hundarna fram 
och tillbaka till gula garaget i långsam takt. 🤩



Tage är glad att våren är tillbaka. 
Han längtar efter att få köra fyrhjuling 
och gräsklippare. 

Efter fredagens fiskmiddag
 åt vi en varsin munk till efterrätt. 



På kvällen fixade Anders och Tage med bilarna.


Medan jag och Lisa tog en ridtur
fram och åter till Kvarnmon. 
Vi såg svanar som flög över våra huvuden, 
flera rådjur samt färska björnspår. 



Tack för denna fina fredag! 🙏










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar