torsdag 11 maj 2023

Hundschampo

Jag har alltid badat mina hundar med jämna mellanrum. Inte så mycket för deras skull utan för min egen och min allergis skull. 

Vad hundarna anbelangar tror jag de skulle föredra att vara lite flottiga i pälsen och lukta unket. Det skulle säker vara bättre för deras hud och motstånd mot väder, vind och bad också. 

Vi tycker olika där, jag och hundarna, så då blir det som jag vill ha det. 

Med åren har jag övergått från hundschampo till grönsåpa. Dels för att jag föredrar en svensk skogsråvara framför ett kemikaliespäckat hundshampo som fraktas från andra sidan jorden och för att hundschampon många gånger kostar mer än vad jag vill spendera. 

Igår var jag på Djur och natur butiken för att köpa en stor vattenbalja till hästarna. På sidan av kassan hade expediten ställt fram ett gäng flaskor hundschampon till ett kraftigt reducerat pris pga kort datum.  

Så för första gången på länge investerade jag i kvalitetshundschampo, till det formidabla priset 20 kronor per flaska istället för 170 kronor! 

Min vana trogen passade jag på att köpa på mig ett litet lager när priset var bra. 🥳

5 flaskor för 100 kronor istället för 850 kronor. ✨️



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar