söndag 28 maj 2023

Mors dag med roddbåt och körsbär

Vilken Mors dag det blev! I åratal har jag velat ha en roddbåt. Via en bekant dök det för en tid sedan upp en lämplig roddbåt för vår familj. 

Att hämta vår nya fina båt på Mors dag kunde inte passa bättre! Jag är sååå glad över detta trevliga tillskott för familjens somrar hemmavid. Att bara ro, eller ro ut och bada eller fiska med lite matsäck och kanske hund är så mysigt! Jag rodde MASSOR på vårt landställe i Roslagen och har saknat roddbåt i alla dessa år. 

Utöver roddbåt fick jag tips om att det faktiskt fanns uppstammade stora körsbärsträd av sorten Lettisk låg på Sörvalla blomster. Anders for och köpte ett till oss. Även det kom på Mors dag. ❤️ Tage hade ritat fina teckningar och Dagny gjorde en fin pappersblomma. 

Till detta roliga blev det även tårta och god middag med min och Dagnys rabarberchutney från ifjol och jämtländska kantareller från min svägerska. Mums! 

Efter nattning av barnen satt vi en stund på verandan, jag och maken. 

Känner mig oerhört glad, rik och privilegierad! 

❤️🙏🥰🌟

Mina skor, jeans, blus, kofta och jacka är begagnat, liksom båt och bil och samtliga av barnens kläder utom Dagnys skor och mössa och Tages vantar och byxor (arv från Dagny). 
Älska second hand!
Släpvagnen var Micke och Britt-Inger
 snälla och lånade ut. 


Mors dag gåva från Dagny. 

Körsbärsträdet Lettisk låg zon 6 och
Plommonträdet Underwood zon 7
 från Minnesota. 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar