onsdag 3 maj 2023

Börja jogga

Dagny och jag blev hemma idag. Hon slog sig rejält igår och kände att hon ville hålla sig hemma. Hon mår bra nu. ❤️

Jag gick ut och tog in hästarna. Ville att de skulle slippa blåst och gegga i några timmar. När jag var ut och tittade till dom några timmar senare stod Oddur och väntade på mer hö och Kaisa låg ner och mös i boxen. 

Jag fick en del städ och tvätt uträttat idag. Till middag lagade jag kyckling i lergryta och ugnsbakade rotfrukter med kall vitlökssås. Kycklingen fick en twist med tikamasalasås. Det blev gott men jag tror vi föredrar den enklare varianten som jag brukar göra. 

Efter middagen invigde jag mina nya joggingskor från Jeanette. Hon köpte dem begagnade men de var dessvärre för små. På mig passade de jättebra. Till dem hade jag mina nya träningstights från svägerska och den nya vindjackan från min snälla granne. Jag och Mikael tog en efter-middagen-promenad runt halva byn. Jag startade och avslutade med att springa. Det går lättare än jag väntat! 🤩🙏 Hundarna blir så nöjd. 🙂

Väl hemma tog jag läggningen och Anders passade på att höja upp spisen och justera den. Blev jättebra! 

Kvällen är här. Barn och hundar sover. Hästarna har fått sitt kvällshö och vi kvällsfikar på verandan. En tvätt ska hängas och en diskmaskin ska startas sen säger jag också godnatt till en bra dag. 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar