lördag 6 maj 2023

Golunch, ridtur, gomiddag

Golunch, ridtur med Maja, en krasslig Dagny, en mumsig middag, lite disk och plock samt en barbering av Anders.

Tage var ute flera timmar med Anders som lagat Mondeon. Hans plan var att även byta till sommardäck på bilarna men det gick riktigt ont. 

Pga vägsaltet hade allt rostat ihop. Han fick såga av och svetsa på nya skruvbara huvuden på skallarna och jag vet inte allt. All mekning blev otroligt mycket mer tidsödande och jobbig iallafall. Vi gillar inte vägsalt i den här familjen. 

Bilen är inte klar och Anders behöver beställa nya delar. Jag är så tacksam över att leva med en man med så många specialkunskaper. Han får mina 10 tusen kronors bilar att rulla. 🥰
Han kan laga det mesta och har kunskapen att avgöra när saker nått till:
"Rep ej lönsamt". 🤩👌🙏

Smarrig lördagslunch idag. 



Jag och Maja rider över inlandsbanan. 

Hästarna är så bra! 
Vi red även igenom flera stora vattenpölar. 
Kaisa var relativt obrydd, Oddur undvek 
de flesta men någon gick han i. 

En "ny" ridväg som jag inte
 ridit på minst 10 år. 

Svensk pulled pork, potatisgratäng,
svinntomater och smörstekt svinnsvamp 
av en sort som vi aldrig testat tidigare. 
Gott blev det. 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar