söndag 7 maj 2023

Innehållsrik Söndag

Barnen vaknade och Dagny var fortsatt inte kry. Tage önskade sig varm choklad med vispgrädde och strössel, likadant som finns på hans pyjamasbyxor. Han såg nästan lite chockad ut när önskningen strax efter slog in. 

Förmiddagen bestod av att måla, köksplocka och hököp med efterföljande höbärning. Sen hjälptes vi åt att klippa kaninernas klor. Det var hög tid för det. Inte jättepopulärt men det går ändå bra. Dumle tom sträckte fram sista baktassen till mig. 😍

Därefter kom barnens Morbror och Moster på besök. Vi fikade, lekte med deras goa hund Myran och min svägerska hade virkat fina presenter till barnen. Snygga mössor och lånat en bok på bibblan med virkmönster på gosedjur för att kunna ge dom specifikt det dom gillar bäst just nu. En Bumbibjörn och en Smuft! Barnen blev verkligen så glada och tog med sig sina nya gosedjur både till lekplatsen och hade dom med sig i sängen. 

På lekplatsen gungade vi och åkte rutschkana. Middagen bestod av pitepalt och på kvällen tog jag barnens läggning samt en joggingtur med mina vänner Lisa och Jeanette. Jag var så seg och tänkte hoppa över det hela men då är det tur att man har peppande vänner som säger att man ska köra ändå. Anders har ägnat kvällen åt sommardäck och bilfix. Han ska hjälpa sina föräldrar att laga något på deras bil. Så underbart med ljusare och varmare kvällar nu! 🌞🙏



Tages bubbla. 


Jag målade av konturerna från en googlebild. Dagny fyllde i Sengångaren. Teamwork. 

Väldigt glad för hjälpen med djurens hö. 
❤️🙏🍀

Mammas gokille! 😍


Dags för kloklippning på kaninerna. 

Dumle sträckte tom ut baktassen till mig. 👌


Rosa. 🐇❤️🍀





Den här nya fina virkade mössa från 
Moster Emma ska Karo inte 
få bita av bollen på! 😅

Moster Emma! ❤️❤️❤️🙏


Tage och Myran har roligt tillsammans. 
Tage tyckte vi kunde vara hundvakt åt Myran 
i några dagar men hennes Husse och Matte 
ville ha med henne hem. 😊




Bästa lilla tjej! ❤️

En middag som gör alla nöjda och mätta! 

Pitepalt! 👌

Anders jobbar på med däck och bilfix. 

Underbara 2- och fyrfota! 
❤️❤️🙏❤️❤️



















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar