söndag 19 november 2023

Utsmyckning & symboler

Jag har alltid gillat olika typer av utsmyckningar och symboler. 

For as long as I can remember. 

Jag är så nöjd med mina utsmyckningar som jag har just idag. Dels är de vackra men de betyder mer än så för mig, nämligen...

Ett hjärta på fingret som även pryds av
 min förlovningsring
min vigselring och 
min 10-åriga bröllopsdagsring
Fyra ting som symboliserar Anders 
och min kärlek som startade när 
vi var 23 och 26 år gamla. 
Att vi tillbringat 17 år tillsammans 
och att vi har två underbara 
barn tillsammans.
❤️❤️❤️❤️

Ringen på långfinget är ett fynd från tradera
 i vitt och rött guld, samt det viktigaste av allt:
Bergskristaller
En kristall som symboliserar kraft, 
klarhet, balans och samklang. 
Bergskristall sägs förstärka den egna energin och bidra till att växa som människa. 
Att gå från oklarhet till klarhet och från omedvetenhet till kosmisk medvetenhet.
Bergskristall, en helare. 💎❤️


En not för musik, fest och glädje i livet. 

Ett hjärta för familjen och kärleken.

Ett kvinnotecken för mig, Emma.

Men också en tanke på alla de
fantastiska gåvor som givits mig av alla jämställdhetskämpar som banat väg. 
TACK!!!
Samt en påminnelse om alla de kvinnor
 som fortfarande lever i olika grad av 
förtryck och frånvaro av frihet pga sitt kön. 


Dagny och Tage.
Mina favoriter på planeten, 
det absolut viktigaste jag har. 
❤️🙏❤️


En vacker smidd ring som en 
silversmed sålde på torget i Lycksele
för många år sedan nu. 
Stilen på ringen väcker tankar på min historia. 
På de åtskilliga människor som 
är mina förfäder. 
Att deras slit och kämpande till
 överlevnad i tusentals år, 
möjliggjorde min egen livsfläta. 
Jag är endast en enastående liten pärla
 i ett långt, långt, makalöst halsband. 
En svindlande tanke. 
Tacksam!
 Jag fick den av Anders på vår semesterresa. 
❤️🙏❤️


Mina nya symboler snöflinga och sol. 
Dels en finfin  ingrediens i
 Jämtlands femte årstid: vårvintern, 
men också en påminnelse om livets kontraster.
 Sommar och vinter, 
ljus och mörker, 
glädje och sorg. 

Olika skeenden längst min livsväg.

Som grädde på moset, 
min nya vackra 40-års ring 
från mamma och pappa, 
samt min 70-tals skatt på ringfingret som 
jag fann på en loppis i stan för en tid sedan.  





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar