måndag 27 november 2023

Ridtur, vänner, renar, pannkaka & dans

Idag efter en lugn morgon med lite plock begav vi oss ut på en skön ridtur jag och Lisa. Hästarna kändes pigga i kylan. Efter ridturen fikade vi te och macka i värmen från vedspisen och samtalade.

Sen hämtade jag barnen och deras vän Olivia. På vägen hem fick vi köra sakta förbi de fina renarna som uppehöll sig vid vägen. 

Jag stekte pannkakor till oss som vi åt innan det var dags att hämta Signe. Sen åkte vi in till tjejernas uppskattade dans Show4all inne i Östersund. De var så duktiga! 

När vi kom hem lekte vi lite biblioteksbuss på Dagnys begäran. Jag fick vara den tedrickande bibliotekarien. 

Därefter var det dags för pyamas, tandborstning och läggning. Jag läste Mulle Meck bygger ett flygplan. Barnen var trötta och somnade snabbt. 

Nu har Anders kommit hem från stan. Jag ska smyga ner och höra hur hans dag har varit. 












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar