onsdag 15 november 2023

En vanlig onsdag

En helt vanlig onsdag började med jobb. Fortsatte med några extratimmar jobb fram till kl 13. Dagen bjöd på kyla, sol och gnistrande snö.

Dagen fortskred med en halvstor handling, hämta barnen på skola och förskola och sedan hemfärd. 

När hästarna fått hö, kaninerna nytt vatten och hundarna kissat så fick barnen mellis. 

Efter det startade jag en diskmaskin och plockade lite. Därefter la barnen pussel. Jag bistod med lite hjälp innan jag gick ut och tog in hästarna till Maja som skulle komma och rida. På vägen in bar jag in ved och sen fixade jag snabb middag iform av rester. 

Konstaterade att diskmaskinen verkar ha gått sönder. 

Därefter skjutsade jag barnen på deras basketträning. Jag satt på bänken och tittade på. Det är så roligt att se dem! 

Sen for vi hem, kvällsfikade och körde läggning. Jag orkade inte läsa, det fick bli ett avsnitt av Smurfarna. 

Nu är det lite mer städ och plock som borde göras innan jag själv kryper i säng. Tvätt behöver tas om hand bland annat. 
 
Morgondagen ser jag fram emot. Dels kommer Ulf hit tidigt för att kika på en del snickerier. Sen ska jag använda min födelsedagspresent från kollegor, bror och svägerska! 🤩


Glöggpremiär denna bistra novemberdag. 










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar