tisdag 7 november 2023

5 kassar kläder

Barnen växer och växer. Mycket av Dagnys kläder får Tage ärva. Men mycket som Dagny växer ur är väldigt flickaktigt. De sakerna efterskänker jag till Jeanettes tjejer Elsy och Ottilia. 

Idag lämnade jag en drös kläder till dom. Elsy hade blivit så förtjust i Dagnys vackra röda julklänning från ifjol! 🎅❤️

En person som gett mycket kläder till Dagny är Ida. Hon har fått ärva många fina och bra saker efter Idas dotter Maja. Därför känns det så bra att kunna ge en del saker efter Tage till Idas två yngre pojkar Allan och Alfred. Bland annat några bra vår och vinterjackor. Jag for förbi innan jobbet med en kasse och fick samtidigt en kopp kaffe. 😊

En pojke som fått mycket efter mina barn är lilla Loke. Det är så roligt därför att hans mamma Johanna blir så himla glad och Loke använder så mycket av barnens kläder. Jag blir lika glad varje gång jag ser Loke ha en overall, en mössa eller en tröja som Dagny och Tage haft. Loke fick också en kasse. 

En annan sak som jag nu rensat bland, och som kändes lite mer känslosamt, var barnens bäbissaker. 

Bland annat ett jättefint och rejält, ekologiskt spjälssängsskydd från Danmark. En vacker klippan-babyfilt, en bra babymössa från woolpower, ett babynest, en amningskudde och vår fantastiskt bra åkpåse i lammull från norska Nordlys. Barnen var ALLTID behagliga i sin åkpåse. Aldrig svettiga, bara varma och nöjda när de sov i den oavsett temperaturer ute om vintern, hösten och våren. 

Det mesta sakerna har vi köpt eller fått begagnat men dessa babysaker köpte eller fick vi nya till barnen när de föddes. 

Jag kände nu att de tog för stor plats och att det var dags att skiljas från dessa saker.

Det finns en person som jag tycker väldigt mycket om. Hon är väldigt miljömedveten och köper i stort sett ingenting nytt men är ändå mån om kvalité. Hon har inte barn nu men tänker sig en framtid som mamma. Jag skänkte henne barnens bäbissaker med varm hand. Det kändes helt rätt och hon blev så glad. 

Vi har fått så mycket fint och bra begagnat till våra barn. Det känns tillfredsställande att kunna följa samma exempel. Ett bra flöde. 
 
Här var de lite mindre.
Mina små hjärtan. ❤️🙏❤️



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar