måndag 20 november 2023

Eva

Idag kom min granne Eva hit. Hon skrev att jag bara behövde fixa kaffe. Hon skulle ordna fikat.

Ett speciellt fika som vi talade om för flera månader sedan. Idag hade hon med sig en väldigt spännande rödvinbärspaj som var precis så god och intressant som hon berättade på en promenad, då för en tid sedan. 

Inte nog med det. Eva hade även med sig en burk med nybakta skorpor. Ett äldre recept från hennes mamma. Jättegoda även de. 

Dessutom olika hemgjorda likörer. De har jag ej provsmakat ännu men det ska bli spännande att göra det. 

Så himla generöst och omtänksamt! 

Vi hade en fin fikastund tillsammans med intressanta samtal. Nu vet jag vad en brudkudde är för något. Det visste jag inte tidigare idag. 

Tack Eva! 🪻🌻🌷🙏🌷🌻🪻

Evas egengjorda likörer. 

Supergoda små hembakta kardemummaskorpor
efter ett gammalt recept. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar