tisdag 7 november 2023

Min 40 års dag

Igår blev jag väckt med sång, frukost på sängen och paket av min familj. Anders, barnen, mamma och pappa. 

Jag och mina föräldrar skulle besöka Relaxen, men det visade sig att de hade stängt måndagar. Istället bubblade vi, bastade och simmade inne på badhuset. Skönt, rofyllt och trevligt. De bjöd mig på lunch. 

Hemma dukade vi fint och lagade min födelsedagsmiddag. Fisk och skaldjursgryta med saffran. Till det gott bröd med chevreost och färskost med örter. Inlagda päron till efterrätt och kaffe samt Passionsfrukttårta som avslut. Jag valde det som jag helst ville ha, utan någon hänsyn tagen till om någon annan kanske inte tycker om. Barnen åt makaroner. 🙃

Min bror, svägerska och deras hund kom och firade mig på kvällen.  

Jag har blivit uppringd, fått sms, facebookhälsningar och kort per post. I kortet från min Gudmor stod det så här: 

Fyrtio år och där står du,
mitt i livet - det är nu!
Mycket har du gjort att minnas,
vad kan bakom knuten finnas?
Skåda framåt - blicken klar!
Ge nu järnet - allt du har! 

Jag har fått så mycket värme och kärlek på min 40-års dag. Tacksam!

Att mina föräldrar kom upp och hjälpt oss med städ, mat, barn, sortering, djur och firat mig är jag så otroligt glad för! ❤️🥹🙏

Kaffe på säng. 

Älskade paketöppnarhjälpare 1. 

Fint porslin från min gudmor Eva-Marie. 
Dessa vackra plus ett stort 
uppläggningsfat i samma serie.

Älskade paketöppnarhjälpare två. 

Barnen gav mig fina pysselalster 
och hjälpte mig att öppna mina paket. 

Luktagott och favvogodis från Anders. 

Min vackra ring från mamma och pappa.
www.silvergarden.se

Mer fint porslin till min samling. 

Mamma och jag, nybadade. 

After-swim-coffe.





Urgod middag med Anders, barnen, mamma, pappa, bror och svägerska. ❤️❤️❤️

En av två födelsedagsklänningar
Från Syster och Svåger.

Inlagda päron. Så goda!

Gröna ljus dagen till ära
och rosor från maken. 

Passionsfrukttårta

Emma anno 1983.
40 år just idag. 
Tack för allt livet! 









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar