torsdag 4 januari 2024

Vardagsglädje & 20 grader kallt

Jag stämplade ut från ett jobbdygn, Anders for på sitt jobb och barnen har slutspurt på sitt jullov. 

Utetemperaturen visar minus 20. Ganska kallt tycker jag, fast rena sommarvärmen om vi jämför med våra nordligare län. De har nämligen haft mellan 40 och 50 grader kallt på många håll! 😳 Flera köldrekord på olika platser dessa dagar. 

Idag har vi haft en väldigt skön dag med flera små vardagliga guldkorn. 

Jag, Tage och Karo var ute och gav hästar och kaniner lite extra hö och vattenbyte hos kaninerna. Att ha frostfritt vatten i hästhagen tack vare vår prima Termobar känns så bra! 

Sen tog vi en promenad och Tage åkte lite kälke. 

Jag och Dagny har spelat flera partier lär-Hollywood mellan lite plock med disk och tvätt. 

En helt vanlig prima vardag. 🌟 

Älskar att jag fick bli Mamma. 

Sagolikt vackert idag. 

Mina energiska pojkar. 

Hem ljuva hem.

 Vår Colliejuvel Karo. 

Karo drog kälken ett stycke. 
Oj vilken fart det blev till Tages förtjusning.

Tage är för dagen välklädd och
 kan leka istället för att frysa. 

Solen orkar upp en bit ovanför trädtopparna,
en liten stund mitt på dagen.  

Vackra tulpaner från Åsa, David, Pax & Alba. 

En perfekt mogen avokado till mellis. 

Några lärpartier Hollywood med Dagny.

Kokkaffe.

En värmande brasa i stugan
när kylan biter i utanför. 

En harmonisk son efter utevistelse.

Ljus I midvinter.

Frostfritt vatten till hästarna i 20 minus. 
Tack Termobar!

Extra högivor när det är kallare ute. 











 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar