fredag 19 januari 2024

Jemtlands veteranverkstad

Min fantastiskt kunniga, praktiska och bilnördiga man har, efter en längre tids funderande, startat företaget Jemtlands veteranverkstad! 

Han har ju mekat med allsköns veteranbilar i 25 år. Han är otroligt duktig och kunnig och började få lite förfrågningar från olika håll om hjälp med olika veteranbilar. 

Nu har han startat företaget som han skall ägna sig åt på måndagar. Han har gått ner i tid på sitt andra jobb. 

I skrivande stund står den första kundbilen i verkstaden. En Cadillac Sedanette från 1949 som ska få andra stötdämpare och elen fixad. 

Efter det finns redan en liten kö med bilar som behöver diverse olika insatser från min grymma make. 

Igår var Anders med på första sidan i Jämtlands tidning i ett jättebra reportage om hans nystartade verkstad. 

Jemtlands veteranverkstad tar emot europeiska bilar fram till ungefär 1980 och amerikanska bilar fram till 00-talet. 

När Anders valde namnet på verkstaden ville han att det skulle vara tydligt vilken inriktning den har. Han valde också den gamla stavningen på Jämtland med ett E istället för Ä. 
Han gillar ju gammalt i största allmänhet. 😎
Vi fann även att det i USA finns ett samhälle döpt till Jemtland. Namngiven av nybyggare från Jämtland. 

Både jag och Anders gläds åt detta och jag är så stolt! Jag är även väldigt mallig över hur jäkla grym han är på att reparera allsköns gamla bilar och saker i största allmänhet. Det har jag ju alltid varit. 

Ordet Mixtergubbe är ju en väldigt högaktat benämning i vår familj. Och det är precis vad han är min man! En Mixtergubbe! ❤️



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar