fredag 19 januari 2024

Rikedom en fredag

En fredag som började med jobb. Därefter följde storhandling och sen åkte jag hemöver och hämtade Tage på förskolan. 

Vi fikade årets första semla till mellis. Familjen blev glada över att jag köpt hem en åt oss var.

Det är väldigt kallt idag. Vi har vilat, eldat och gett djuren extra matgivor. 

Till middag lagade jag en wok på färsk, svensk svinnkyckling från affären. 30% rabatt. I woken blandade jag också i svinnchampinioner på halva priset och paprika som var på bra pris plus frysta grönsaker. T.o.m barnen gillade middagen och åt av nudlarna. 

Efter middagen gick jag ut en sväng med hundarna. Ute var det minst sagt kylslaget. Men det var också så tyst och så vackert! Endast snön knarrade under skorna och himlavalvet var enastående och stjärnklart ovanför våra huvuden. 

När vi kom tillbaka mot vårt hus kände jag mig så lyckligt lottad! 

Vårt hus låg så fint inbäddat i snö och kyla. I fönstren lös det varm hemtrevnad och ur skorstenen steg en rökpelare upp. 

Där inne i värmen väntade min familj på mig. Barnen var glada och förväntansfulla inför kvällens familjefredagsmys med snacks, godis och filmen Superhjältar.

Tack för all vardaglig rikedom! 





















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar