lördag 6 april 2024

Tjejdiscokalas

Igår innan jobbet åkte jag och handlade allt som behövdes till Dagnys 8-års tjejdiscokalas. 

Idag efter jobbet for jag hem och åt lunch med familjen innan vi begav oss till Föreningshuset för att förbereda discokalaset. 

Vi (jag) har sänkt ribban rejält. En happy birthdaybanderoll och några ballonger var pyntet.
Från att ha bakat en massa själv köpte jag nu allt färdigt. Icas färdiga kladdkaka och marängsvissgrejer samt rån, bondkakor och saft. Och såklart kaffe till mig, och alla andra föräldrar som ville ha! ☺️

Och barnen verkade ha precis lika roligt som vanligt, även utan dukar, servetter, serpentiner  och hembakat. Good enough!

Dagny valde att bjuda alla tjejer i din klass. Några fler från skolan, sin kusin Esther och vänner som hon känner utanför skolan.

Ett glatt gäng tjejer i åldrarna ca 3 till 12 år kom och dansade, lekte, busade och fikade. Även ett gäng fina och hjälpsamma föräldrar kom och förgyllde vår dag med sin närvaro och hjälp. 

Dagny och Anders gjorde en låtlista innan. De äldre tjejerna iscensatte några tävlingar som limbo och dansstopp. 

Dagny hade jätteroligt, jag hade jättetrevligt, och det verkade som att de andra 20 till 30 barnen och föräldrarna också hade roligt. 

Efter discot hjälpte några av våra vänner och släkt till med städ. Sen åt Matti, Linda och Moa middag med oss innan de for hem.

Anders skjutsade Dagny till hennes vän Bim i Mo. De bestämde nämligen idag på kalaset att de skulle sova över inatt. Och imorgonbitti är det Bims tur att fylla 8 år. 

Tacksam för familjen och alla härliga barn och fina föräldrar idag. ❤️







Ett fint avslut på kalasdagen. 
Köttfärssås, pasta och pannkakor med vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar