tisdag 23 april 2024

Jobb nummer 2

Idag har jag varit ledig från mitt vanliga jobb men åtagit mig ett uppdrag på mitt extraknäck.

Hunden Kira, en mellanschnauzer, var här för trimning tillsammans med sin husse Ulf.

Mellanschnauzrar är ganska tidskrävande att trimma om man ska göra det riktigt. Dvs rycka pälsen och kamma ur underull med kniv samt raka och frisera med sax det sista finliret. Ännu mer tidskrävande för mig som inte alls är något trimproffs.  

Men dom har varit hit några gånger nu, Ulf och Shakira. Ulf håller och jag trimmar. Det funkar riktigt bra. 

Idag tog det ca 5 timmar inklusive 2 pauser. Vi alla tre behöver ta pause. 

När Shakira var klar for jag och hämtade barnen. Sen hem igen och tog det lite lugnt innan jag gick igång med middagen. 

Jag tog fram en svinnköttfärs på halva priset igår från frysen. Börjar dock bli lite leij på köttfärssås. Så jag letade fram ett för mig helt nytt recept på nätet. 

Valet föll på Kinesisk färspanna med bla chili, vitlök, ingefära och soja. Till det kokade jag ris. Passade mina smaklökar väldigt bra! 

Är också väldigt nöjd med att ha fyndat en hel kasse med fina begagnade kläder till Tage i nästa storlek! Bla 4 par jeans, mjukisbyxor, shorts, tröjor, pyamaser och t-shirts. Hela kassen för 150 kr. 🙏😊👌🥳

Barnen tillbringade tid med att cykla och umgås med kompisar. Anders tillbringade kvällen i garaget och själv har jag letat scenkläder till Dagny på olika begagnatsighter. Hon ska ha 5 olika outfits till 5 olika danser på sin stora avslutningsshow på Stora teatern inne i stan med sin dansgrupp Show4all. 

Det ska bli så roligt att se showen! 

Tack för denna dag! 

Pause nummer 1. 

Ryckning omgång 1 klar. 

Färdigt! 
Nöjd hund, nöjd husse, nöjd Emma! 

Kinesisk färspanna med 
man tager vad man haver. 

Salladen. 

Blev jättegott och kul med nya smaker. 








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar