måndag 22 april 2024

Gudstjänst med Tages kyrkisgrupp

Igår vaknade alla barn tidigt. Tage, Dagny och hennes kompis Nelly som sovit över. 

Tjejerna begav sig staxt ut på en cykeltur efter frukosten för att hälsa på kompisar. 

Tage däremot fick hoppa in i duschen för han skulle ha sitt sista sånguppträdande med Kyrkisgruppen. 

Platsen var Lits kyrka och söndagens gudstjänst. Efteråt var vi inbjudna på kyrkkaffe i kyrksalen i Lit. Barnen hade varit där innan men för mig och Anders var det premiär.

Det hade kört ihop sig lite för våra vänner så vi hämtade upp Elsy innan vi for till Lit. Hon går också på Kyrkis. Det gör även Nellys lillebror Olle så den familjen skulle också dit. 

Till en början var både Tage och Elsy lite blyga och ville sitta tillsammans med oss i kyrkbänken. Dagny ville sitta med Nelly så hon satt med hennes familjen lite längre bak i kyrkan. Därför fick jag inga bilder på Dagny igår. 

Efterhand vågade sig Tage och Elsy fram med de andra. De sista sångerna stod Tage med de andra och sjöng så fint. Han tittade på mig och Anders. Duktig och modig! ❤️

En jättefin gudstjänst, duktiga barn, jättebra präst Maria, superbra kyrkisfröknar Irene och Jeanette och trevlig kyrkfika. Barnen hade en mycket bra förmiddag. 

Nu är det bara tre gånger kvar på Kyrkis sen är det slut för Tages del. Lite trist, för han har verkligen uppskattat Kyrkis. Det gjorde även Dagny. 

Efter korv och fika for vi hem. Anders hade en ny kundbil att ta emot. 

Elsy hängde med oss hem en sväng. Dagny stack ut med kompisar och jag, Tage och Elsy gick in en stund. Efter ett tag satte vi på oss ytterkläder, hjälmar och sen cyklade vi bort till Jeanette, Mikael och Ottilia. 
Tage cyklade själv och jag skjutsade Elsy. 
Väl framme blev vi bjudna på födelsedagsfika. Vi firade nämligen Mikael som fyllde 33 år i går! Han fick en burk inlagda gurkor och en burk lingonsylt av oss. 

Familjen skulle sedan iväg på badet så jag och barnen cyklade hem. Även Dagny som anslutit. 

Väl hemma var det dags för mat. Barnen var trötta och hungriga efter en rolig, innehållsrik och intensiv helg med sena kvällar och tidiga mornar. 


Lilla Elsy. ❤️

Tage och Elsy kikar fram mot altaret. 

Kyrkisgrupperna Från Lit och 
Häggenås sjunger sina sånger. 

Jag hade på mig min gammelfaster Alice 
fina ullkappa dagen till ära. 
Det var precis lagom väder för den. 

Kyrkfika. Korv och kakor. 


Tillbaka hem igen. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar