fredag 5 april 2024

Påsklovet

I påsk har jag varit ledig i 7 dagar i följd. Barnen började sitt påsklov dagen innan skärtorsdagen men nu har även jag börjat jobba igen. Så barnen har fått vara på fritids och förskola en del denna vecka. 

Igår innan förskola och fritids åkte vi in till sjukhuset. De skulle kolla en sak med Tage. Inget allvarligt och det var ingen fara, men det skulle kollas upp. 

Efter sjukhusbesöket och innan jag skjutsade tillbaka barnen till fritids och förskola i Häggenås, så lunchade vi tillsammans på just Tages på Frösön. Gott och trevligt. 

När jag släppt av barnen i Häggenås körde jag in till stan igen för att jobba dygn. Jag lagade rösti, grönsaker och kalkonköttbullar till middag. Sen bakade jag en kaka och skar upp en fruktsallad till min medborgare och hens gäster som kom på påskfika på kvällen. 

Ett bra dag och ett bra jobbpass! 👌

Barnen och jag på Tages. 

Kvällens middag:
Kalkonköttbullar, rösti och grönsaker.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar