lördag 20 april 2024

En lördag

Lördagen fortsatte i städandets tecken. Vid lunchtid kom Dagnys vän och hennes föräldrar och hämtade henne. De skjutsade sen tjejerna på kalas hos deras klasskompis. 

Klockan 15 for Anders och Tage och hämtade tjejerna. Nelly ska nämligen sova över. 

Så när Anders fixade våffelmiddag till barnen så passade jag och Anna på att ta en ridtur. Jätte trevlig lördagskvällsritt! Storspoven flög en bit ifrån oss när vi skrittade genom byn. 🥰

När vi kom tillbaka kom Dagny, Nelly, Ester och Tage. De ville klappa hästarna. Sen for de alla bort över byn. De skulle hälsa på Maritha och Kalle och träffa deras nya Lagottovalp Maja. 

Efter det hälsade de på Anna och ville ha med även henne på kvällens lördagsmys med popcorn, lördagsgodis och den nya disneyfilmen Önskan. Så blev det. 

Anders tassade ut i garaget en stund.

Trötta och nöjda barn kommer nog somna snabbt. 
Även jag som det känns. ☺️

Tack för denna fina lördag. 

Jag iförd min gamla ridjacka från 
tiden då jag red i Upplands-bro ryttarförening. 
Det betyder att jackan är ca 25 år gammal.

Anna och Kaisa. 
Anna red mycket i sin ungdom
 i Tyresö ridklubb.

Bästa Oddur! ❤️

Lördagsmys!!!

Nya filmen Önskan. 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar