torsdag 18 april 2024

Lite hemmapyssel

För flera år sedan fick jag en jättefin gammal stol i lite allmogestil av min kompis Maritha här i byn. Jag har för mig att det var hennes farfar eller gammelfarfar som eventuellt hette Hugo som gjort stolen. 

Jag målade om den vit och grå. Den är jättefin och vi har den i sovrummet. Anders la rabarber på den och la sina kläder på den. 

Nu har jag tagit tillbaka den och funderat på vad Anders istället skulle kunna ha. 

För några dagar sedan kom det upp en skänkesannons på en vit "herrbetjänt" i Åre som gick i lite samma vita stil som resten av inredningen i vårat sovrum. 

Jag mailade direkt och kvinnan svarade att den var vår om vi kom och hämtade den. 
Jag passade på att plocka upp den på vägen till bror och svägerska i Tegefjäll i helgen. 

Den är lite ranglig så lite åtdragna skruvar och trälim skulle behövas. Men jag tror den kommer att fylla sin funktion i sovrummet och den passade fint ihop med resten av möblemanget. 

Kvar i sovrummet är sen taklister och att måla de begagnade nattduksborden jag köpte för en tid sedan. De är målade i svart och grått men jag ska måla om dem så att även de blir vita. 

Jag har även beställt lite skolfoton till en vacker loppad guldram. Jag har tänkt att sätta upp lite fina bilder på barnen och från mitt och Anders bröllop i ovala ramar ovanför sängen. 

Vidare fick jag på sista varvet av den röda färgen Gamla Brogatan på spikhuvuden på dörrfoder, en dörrlist och blivande golvlister. 

Step by step...  


I väntan på ommålning till vitt. 


Undrar vem den söta pojken är 
i min loppade guldram? 


Nymålade golvlister.
Omgång 5 check! 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar