måndag 9 oktober 2023

Övervintra pelargoner

I fjol testade jag för första gången att övervintra pelargoner i källaren. Det gick över förväntan.

Förutom att jag klippte ner dom ca 1 månad för sent så var det ju bara att ställa fram dom när säsongen tillät och sen var det klart! 

I år har jag utökat pelargonerna genom att få ta rätt på sådana som andra personer skulle slänga. Jag tog hem dom, grävde upp jord från kasa och planterade ner dom i loppade utekrukor. Slutligen bar jag ner dom till källaren där de ska få stå i vinter. 

Förhoppningsvis kommer vi ihåg att vattna dom någon enstaka gång, förhoppningsvis kommer jag ihåg att klippa ner dom i Mars, förhoppningsvis överlever dom och förhoppningsvis har vi ett gäng fina pelargoner i olika färger att njuta av nästa sommar. 🤩

Så enkelt, så fint, så återbrukat. 

Jag har även fortsatt att stöka undan i trädgården inför vintern idag. Det känns skönt. 

Dagny kom hem med skoltaxin och sen gjorde jag pannkakor till barnen och mig. 










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar