torsdag 26 oktober 2023

Höstlov & Halloween

Jag åkte på en rejäl förkylning med 39 graders feber för några dagar sedan och har legat för ankare. 

Nu är jag lite piggare men inte frisk. Barnens halloweendisco närmar sig. I år är vi flera vuxna och barn som hjälps åt. Det känns så bra tycker jag. Lite orolig för både jag några till i festfixarstaben har blivit sjuk. Men det löser sig säkert. 

Till veckan har barnen höstlov och då ska de åka till Mormor och Morfar i Stockholm. De ska få träffa min kusin Carro, sina tremänningar Amanda och Dolores och sin Moster Johanna och Morbror Andreas. 

Min fina familj har planerat in så mycket kul för barnen! Bland annat en halloweendag på Gröna Lund, pumpapyssel i Kallhäll med tremänningarna, besök på Wasamuseet, Tv-spelsdag och lekparksbesök med Johanna och Andreas och kanske besöka Medeltidsmuseet innan de flyttar hela museet. 

Vilket drömmigt höstlov! 🧡🙏🎃🧡

Jag tänkte först att de skulle få flyga ner själva med "lapp på magen". Det gjorde jag själv som liten när jag flög ner från Arlanda till Ängelholms flygplats där Farmor och Farfar tog emot mig. 

Dagny tyckte det lät som en mycket bra och spännande plan. Hon tyckte också det ett plus att det var tidsbesparande. Tage var mer tveksam. Efter en stund sa han: "Jag vågar inte mamma". Och då kände jag att det måste vi ta på allvar. Resplanen ändrades. Anders skjutsar ner dom på lördag. Igår pratade jag med en kompis som ska ner till Uppsala på söndagen. Så nu kanske resplanen ändras igen. Vi får se. 

Förra veckan var det spökvandring, på fredag halloweendisco, det pysslas halloweensaker för fulla muggar och igår hjälptes vi åt att göra en lykta av pumpan jag köpte hem för en tid sedan. Har helt enkelt inte orkat pimpa pumpa förren igårkväll. Efter allt detta följer en veckas höstlov i Stockholm. 

Vilket monsterfirande! 🧡🎃🧡

Inte undra på att mina barn gillar halloween... 🧙🧙‍♀️




Frankenstein, Random monster och Mumie. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar