tisdag 3 oktober 2023

Bröllopsdagen

I söndags firade jag och Anders vår 12-åriga bröllopsdag. 

Vi firade den kanske inte i vanlig bemärkelse, men för oss att vara lediga tillsammans. Att jobba lite i närheten av varandra med göromål som hängt över oss och framförallt att kunna bocka av saker kan nog räknas som att fira det med. 

Jag kunde bocka av storstädningen av stallet, Dagny fick hjälp med sitt käpphäststall och Anders ägnade en del av dagen till att göra klart dörrbytet på gamla ladugården. En dörr som var risig redan när vi köpte Gungård för 15 år sedan. Det var bara det att det fanns femtielvatusen andra saker som låg före på attgöralistan. Men nu är den nya fina dörren på plats! Det blev så bra! 

Söndagen innebar även en härlig ridtur för min del, spontanbesök av vänner, att Dagny fick sova över hos sin vän Signe, att Alfred och Tage lekte, att vi åt pitepalt till lunch och rester till middag. 

Att barnen fick rida en sväng på Oddur och att jag och Anders avslutade kvällen med gemensamt filmmys när barnen somnat. 

Jag älskar oss! ❤️🙏❤️






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar