tisdag 3 oktober 2023

Mammografi

Igår innan jobbet var det dags för mitt livs första mammografibesök. 

Vilket fantastiskt land vi bor i som kallar alla kvinnor till både mammografi och cellprovtagning på livmodertappen varannat år, gratis! Älska Sverige. 💙💛💙

Mammografin gick toppen (hoppas jag). Jag fick jättebra bemötande, undersökningen gjorde inte ont öht och var väldigt okomplicerad. Jag fick bra information. 

Sen var det dags för personalmöte. Det var både trivsamt och flöt på bra. Jag gillar mitt företag, mina kollegor och min medborgare. Lucky me! 

Därefter kickade mitt jobbdygn igång. Vi hade turen att bli bjudna på mumsig laxmiddag och trevligt umgänge. 

Efter jobbet gjorde jag en handling, körde bästa 56:an hem genom londondimma, för att sen ta en härlig höstritt i skogen med min fina vän Lisa. 

Barnen beställde smoothie till mellis och till middag lagade jag pulled pork med ugnsbakade rotfrukter, sallad och rabarberchutney. 

Två bra dagar har nått sitt slut. 















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar