fredag 6 oktober 2023

Kittade för en kallare årstid

Idag efter avslutat jobbdygn stannade jag till på ICA i Lit och hämtade ett paket jag beställt från Engelson. 

Det var hög tid för Anders att skaffa nya gymnastikskor. Han är inte så snabb när det gäller att ombesörja sin garderob så jag beställde helt enkelt ett par gympaskor, lite vardagsplagg och en vindfleece. Allt passade bra och om jag känner honom rätt kommer han att använda kläderna tills de är så nötta att man kan se igenom dom. 

Jag passade även på att köpa lite lämpliga utomhuskläder till mig själv samt ett par sköna mysbyxor till hösten. Jag köper det mesta begagnat med mysbyxor brukar jag inte hitta på loppisar. 

Ej heller sittunderlag. Nu har vi alla i familjen ett varsitt till kommande utflykter. 

Väl hemma tog jag och Lisa en härlig långritt runt Kyrkberget. Vi hann precis undkomma regnet. 

Efter mellis med barnen började jag ta upp potatisen. Just då började ett envist och rejält regn som sedan övergick i snö. Det blev så jäkla blött, kallt och geggigt att jag efter några pallkragar istället gick in och kokade kaffe. 

Middagen bestod av fredagstacos följt av fredagsmys med hela familjen bänkade i soffan framför Tarzan med popcorn, chips och lite godis. 

Barnen somnade sen raskt. Anders har tänt upp i vedspisen och jag har tänt ljus. Nu ska vi vuxenmysa och sen är det helgjobbdygn för mig igen. 

Tack för denna fina fredag! 




Nya mjukisbyxor.
Har redan dragit på dom i
 denna kyliga höstkväll. 
Risk för överanvändning...

Mina nya friluftsbyxor á 100 kronor på Rea. 
Rejäla, sköna och satt perfekt. 

Jag och Lisa tog en långtur runt Kyrkberget.
Jag invigde de nya handskarna
 som var utmärkta att rida i. 

Blev alldeles lagom att dra på sig vinteroverallen idag. 


Norderåsen skymtar uppe på åsen längst bort. 


Matkällaren. 

Potatisförvaring i matkällaren.
 Inte tom så länge till. 

Jag lämnade mitt kalla, regniga och geggiga potatisgöromål och kokade mig en kopp svagt kokkaffe med mycket mjölk istället. 

Tacofredag! 


Höstens första snöfall. 

Vi alla fyra gillar Tarzan. 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar