söndag 1 oktober 2023

Det årliga stallstädet

Äntligen kan jag dra ett sträck över den väldigt långdragna punkten:

 - Storstäda stallet
👌😃

Jag har skurat, dammat, mockat ur, dammsugit, rensat, kalkat av och diskat vattenhoar, putsat fönster, mockat och fejjat. 

Anders har hjälp mig att skruva upp nya krokar, ett nytt hyllplan i garderoben och flyttat ner klockan (som nu är dammad, har ett nytt batteri och går rätt!).

Vi har även hjälpt Dagny att komma framåt med sitt käpphäststall som hon har i sadelkammaren. Anders skruvade upp lite saker efter hennes önskemål. 

Det var skönt att rensa ut en del hästsaker. Somligt slängde jag och annat ska jag ge vidare till en kompis. Jag har fortfarande lite för mycket saker men nu vet jag vad jag har och sakerna ligger på rätt plats. 

Även kaninernas vinterbox är dammsugad, grönsåpaskurad, uppströad med både spån och pappersklipp som jag fått av min kompis Lilian. Huset är också rengjort och påfyllt med ny halm. Taket är täckt med en ny mjuk halkmatta. Så när vädret blir kallare är det bara att flytta kaninerna från sommarburen till vinterburen. Allt är klart förutom deras två nya stora höbehållare. De är nyss inhandlade och skall skruvas upp när de kommer med posten. 

Sååååå skönt!!! Jag känner mig så nöjd. 🤩🤩🤩 

Att sedan få gränsla sin cykel med Tage på pakethållaren, trampa iväg till Micke och Britt-Inger och få bli bjudna på middag i goda vänners lag var ett perfekt avslut på denna dag! 


















Dagny har fixat mat till sina käpphästar.












 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar