lördag 16 september 2023

Tacos och tandsten

Ikväll efter jobben kom Matti och Linda förbi. Vi körde tacokväll och kladdkaka med glass till efterrätt. Vi hade trevligt samkväm och fick se lite norrsken efter mörkrets inbrott. De hade med sig finfina kläder till Tage efter Lindas 21-åriga son. Vi blev så glada och Tage provade glatt en av tröjorna med en motorcykel på. Väldigt generöst och omtänksamt. 

Idag fick Winston en liten tandstenssanering av mig. Inget han älskar man han finner sig i det. ❤

Tycker jag lyckats sköta hans tänder bra som i skrivande stund hängt med i 10,5 år. 

Den lilla tandskrapan som jag köpte billigt på Granngården för 15 år sedan har besparat oss många tusenlappar i veterinära tandbesök och besparat hundarna en hel del tandproblem. 

Med skrapan har jag hållit efter tandsten på alla våra hundar under åren. De har alltid fått beröm av veterinärer för skicket på tänderna. Trots att man INTE rekommenderar "vanliga" personer att pilla/skrapa med sådana skrapor då det kan förstöra emaljen. Jag tycker att man kan få loss tandstenen som små kakor och är det lite bara längst tandköttskanten lossnar det lätt när man är där och petar lite försiktigt.  

Fredagsmys med Tacos! 

Kladdkakan blev perfekt. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar