fredag 22 september 2023

Fjällvandring i Vemdalen

Dag två vaknade vi ganska tidigt. Vi tog det lugnt med frukost och matsäcksfix innan vi började vår dagsvandring i Vemdalsfjällen.  

Vårt första mål var Jaktstugan. Där åt vi mellanmål i ett superfint vindskydd som Sofies bror byggt. 

Sen vandrade vi vidare till Jo-Ols-Karinvallen. Där stannade vi för lunch. 

På vägen passerade vi vidunderlig natur, fågeljägare, renar och vi plockade taggsvamp och trattkantareller till kvällens middag. 

På tillbakavägen hade vinden ökat i styrka och det krävdes mer att gå i kraftig motvind. Vi kände oss nöjda och vindpinade när vi kom tillbaka till stugan. 

Till middag åt vi spagetti och svampsås av dagens svampskörd. Så mumsigt! 

När vi packat ihop och städat ur stugan åkte vi ner till Vemdalen by och tittade in hos Sofies varma, härliga familj. 

Så roligt att träffa dom igen. Efter kaffe och bulle så rullade jag, Sofie och Karo tillbaka mot Jämtland. Jag fick med mig lite potatis från P-G och Siv av en sort som skulle vara särdeles god och en kartong ägg från Sofies höns. 

Karo, Sofie och jag har haft så bra! Jag är tankad med energi efter dessa fantastiska dagar! Kunde inte önska mer. Tacksam! 











Jo-Ols-Karinvallen.









Nöjd hund har myst in sig i
 mattan och somnat.



















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar