torsdag 7 september 2023

Nya skor

Igår lovade jag barnen att vi skulle fara in till stan och köpa nya skor. En för dom ovanlig företeelse. 98% av deras kläder är begagnat, ärvt och secondhand. 

Dagny har fått några nya skor under åren men för Tage var nog detta hans första par (förutom ett par sandaler) som inte var ärvda eller köpta begagnade. Ett högst aktivt val som jag och Anders själva gör. Ekonomiskt och en miljövinst. 

En dag kanske barnen inte är lika förnöjsamma med begagnat. Jag märker att Dagny, som hittills varit väldigt obrydd med kläder, får mer och mer åsikter om vad hon föredrar och inte.

Dagny fick även välja ett par inomhustofflor att ha på skolan. 

Efter skoinköpen åkte vi till en annan adress i stan. Där köpte vi prima begagnade regnkläder till mig. En toppenjacka och byxor till. Dessa kommer att bli perfekta att ha i höst. 

De kan bland annat komma väl till pass i oktober när jag och några vänner ska realisera en dröm, för igår blev det klart!

Vi har bokat in oss för en heldag på Islandshäst inklusive mat till fjälls med Korpens öga - Rid i Jorm! Så häftigt!!! 

Jag har drömt om att rida till fjälls i 10 år så detta blev min 40-års present från Anders. Jag är jätteglad och tacksam över att få göra detta och dela denna upplevelse med fina vänner. 

❤❤❤

Gympadojor när man är 7 år och får välja själv. 


Tage var väldigt nöjd med dessa. 
Han ville ha på sig dom direkt och 
provsprang dom på studs. 
Hur snabba är dom egentligen?


Mina nya fina begagnade regnkläder. 🤩

Annelie Stafréns bild från hennes tur med 
Korpens öga - Rid i Jorm 
för några år sedan.

Bild: Annelie Stafrén. 
Korpens öga - Rid I Jorm.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar