lördag 9 september 2023

En fredag

Fredagen startade med att stämpla ut från mitt jobbdygn för att sedan handla och därefter köra hem. Skön ridtur i skogen bortanför sjön med Lisa i ljummen brittsommarvärme tog vid. 

Denna vecka pågår det älgjakt för fullt i skogarna kring byn. Fyra eller fler olika jaktlag befinner sig kring våra olika ridstigar.  I det jaktlaget bortanför sjön jagar Lisas make och söner. Han berättade för Lisa var vi kunde rida utan att störa eller störas denna fredag. En fin tur fick vi. 

Efter t-shirtritt blev det lite mellis och bollhopp med Tage. Han har fått en mycket uppskattad hoppboll samt de bästa sockorna från Woolpower av Micke och Britt-Inger i 5-års present.

Dagny cyklade i väg till Signe efter skolan och tillbringade eftermiddagen och kvällen där. Alfred kom förbi oss en stund på eftermiddagen.

Jag kände mig trött och skrotade mina ursprungliga middagsplaner och bytte ut dom mot enklare. Spagetti och falukorv. 

Kvällen kom och vi tog en lite promenad, jag, Anders, Tage, Winston och Karo. Därefter for Anders och Tage iväg på åkgräsklipparen för att klippa gräset vid torpet. 
Själv klippte jag av all blast på potatisen och bar den till eldtunnan på Lisas inrådan.  

Efter lite kvällspopcorn tog jag barnens läggning när Anders skruvade fast nya vindskydd på äppelträden och flyttade hästarna från betet. 

Jag var så trött att jag somnade med barnen för natten. 

En bra dag. 💚💛🧡❤

Lite sidvärtsrörelser och serpentiner på skogsbilväg. Kaisas är väldigt positiv till jobb. 













 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar