fredag 15 september 2023

Kanelbullar och en ny ryggsäck

På sommaren brukar jag tappa lusten till mat och bak. Jag vill ägna mig åt andra saker. Men nu när hösten är här har jag återfått lite inspiration igen

Det har blivit en del kanelbullar då de var slut i frysen. Både Anders och min medborgare fick med sig påsar idag för att bjuda sina respektive kollegor på fredagsfika. 

Under en tid har jag letat efter en större ryggsäck. Ibland när vi ska iväg på någonting räcker inte en vanlig rygga. Jag har fått släpa med flera olika påsar och ryggor för extra kläder, matsäck mm när jag och barnen åkt skidor tex.  Idag kunde jag hämta hem min finfina (för mig nya) 50 liters Lundhagsrygga i Ås av en kvinna som sålde den begagnad. 

Den var i fint skick och är bara använd en gång. Den hade regnskydd och är väldigt skön att bära. Egentligen är det en vandringsrygga så den passar till mycket. Jag känner mig nöjd med köpet.

Jag handlade även lite mat till helgens kommande middagsgäster. Vi får besök av vänner både fredag och lördag. På matbutiken fyndade jag ekologisk svinnmjölk. Den passade bra till bullarna som jag och barnen fikade efter skolan. 

Innan Dagny slutade skolan så bjöd min vän Anne-Lie på lite kaffe. Det var mysigt att gosa med Tammas. Hade jag inte varit så allergisk hade jag gosat med Alis trevliga kattant Turid också. Hon börjar tyvärr bli lite skruttig gamla gumman. ❤

När jag samlat lite kraft ska jag gå igång med att dammsuga vårat nedhårade, jordstampade lövgolv och baka en kaka för att sen sätta fart med kvällens middag. Efter jobbet kommer våra kompisar på lite tacomys.  Det ska bli trevligt. 





Turid och Tammas 💞


















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar