fredag 1 september 2023

Hästdag

Gårdagen, den 31 augusti, sommarens sista dag, bjöd på en riktigt fin hästdag! 

Jag och Lisa for till Aspås och hälsade på härliga Lotta och hennes islandshästar Hnokki, Snerpa, Nattfari, Hexa, Alin, Blesa och Audsol. 

Ett gäng riktigt trevliga hästar och extra roligt var det att mysa med Lottas 3 månader gamla föl. Han är döpt till Nattfari. Hans mamma är stoet Alin och pappa är den vackra och sympatiska jämtlandshingsten Kastali från Västeråsen som finns i Oviken.  

Efter hemmastök och middag tog jag och Lisa en härlig ridtur och insöp sommarens sista kväll. Nu blickar jag fram emot en vacker höst som jag ska försöka njuta av. 

Alin och Nattfari. 

Lotta och Lisa.
Audsol (mamma) och Blesa (dotter).

Snerpa.

Jag tillsammans med den vänliga 
och gosiga hundhästen Audsol. 🥰

Nattfari med mamma Alin. 

Nattfari och Lisa.

Hexa och Hnokki. 

Jag och Nattfari. 

Blesa.

Puss!


Snerpa, Alin och Nattfari.

Kvällens sköna ridtur med
 Lisa, Oddur och Kaisa. 



Tack för denna sista vackra augustidag!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar