söndag 24 september 2023

Jobbhelg och kalashelg

Helgen drog igång. En jobbhelg för mig och en helg med en del festligheter.

På fredagens jobbpass körde vi lite extra god middag efter storhandling. På kvällen bjöd vi in kamrater på fredagsmys med hallon-blåbärspaj. 

På lördagen, efter mitt jobb, fick vi lunch och tårta hemma hos barnens farmor och farfar i Lugnvik. De ville också fira Tages 5:e födelsedag. De gav båda barnen väldigt uppskattade presenter. Generösa Bosse och Barbro, som alltid! 

Efter kalaset åkte vi och köpte dels Dagnys present, och dels något till mig. En ny platta till Dagny efter att hon råkat tappa sin i golvet så den gick i kras i våras. Precis samma öde gick min mobil till mötes när Tage råkade tappa den i klinkergolvet för några månader sedan.

Dagny blev så glad över sin nya platta och jag tycker det ska bli skönt att flytta in i en ny mobil igen efter att i månader ha använt Anders gamla spräckta mobil när jag sökt efter en bättre begagnad. 

Nu åkte jag äntligen och införskaffade mig en helt ny mobil. Till och med 400 riksdaler dyrare än den på rea som jag kikat på. Men för dessa extra slantar erhöll jag dubbelt så mycket minne, en bättre kamera och så var den grön. Tre egenskaper som föll mig på läppen, särskilt bättre kamera och mer minne. Men när butiksbiträdet försökte kränga på oss nya dyrare abonnemang och i gengäld ge oss både mobilen och presentkort så sa vi nej. Där går gränsen! 👵
Så skönt att ha bank-id, swich och plattor igen. 

På kvällen var vi bjudna till Anders goda vän och arbetskamrat sedan 15 år tillbaka och hans fru på surströmmingsmiddag. Anders och barnen åt pizza men jag, Björn och Mia åt delikatessfisk. Vi hade en trivsam kväll i Fjäl.

Vi tog raggarbilen hem i höstmörkret och jag somnade med barnen vid läggningen. 

På söndag morgon var det dags att åka till stan för jobbdygn igen. På kvällen fick jag en bild från Anders. Bilden föreställde vad han ägnat en del av söndagen åt. Nämligen att jobba med att byta dörr upp till gälln på gamla ladugården. Jättefint!  

En bra helg. 






















 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar