lördag 20 juli 2024

Silverringar

Jag har fyndat en ny silverring på loppis. Den ringen som jag har på ringfingret på bilden. 

Silversmycken som legat ett tag kan bli så ärgade och stygga. Men med rengöring eller användning brukar det gå till sig. 

Min nya ring börjar bli mindre svart efter lite användning. 

Den hade inte så många stämplar men efter lite googlande så fick jag fram att den troligtvis inte är svensk. Kanske tysk. 

Har alltid älskar smycken.

Sen var jag lite ledsen när jag upptäckte att den bredare av mina 40-års ringar från mamma och pappa inte satt kvar på fingret längre! En jättefin ringkombo som de köpt av en silversmed i Skåne. 

Som jag letat! 

Jag blev så himla glad när jag igår hittade den på jobbet i den låda där jag förvarar mina sängkläder! Jippi! 

Ny silverring från loppis på ringfingret.

Så glad att ha hittat min 40-års gåva igen! 
Tycker verkligen om denna ringkombo
skapad av Ebba Huberyc på Silvergården.
Det visste mina föräldrar,
och det var därför jag fick dem. ❤️



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar