torsdag 18 juli 2024

Loppisrunda

Igår efter jobbet tog jag 56:an hem till Hector som bjöd mig på lunch. Sen gjorde vi en loppistur tillsammans till bland annat Old & Company, Röda korset och Robin Hood. 

Old & Company är en trevlig butik i Lugnvik som har en hel del annorlunda och intressanta saker. Bla äldre miltärsaker. 

På Old & Company fyndade jag en snygg gammal Koppartransskjorta, en superskön mössa och en ny handväska i ruggigt bra kvalitetsläder. 

På de andra loppisarna hittade jag ett skärp, en sjal samt några klänningar. Dessutom tog vi en eftermiddagsfika på Robin Hood. 

Hector bjöd på lunch. 

Min nya snygga Koppartransskjorta. 

Old och Company i Lugnvik. 

Håll till höger. 

Den här mössan provade jag utan en tanke på köp. Men den satt så otroligt skönt! 
Samt kändes praktisk att ha i vinter när man stökar i stallet eller går med Karo. 
Den följde oväntat med hem.
Öronlappar nedfällda. 

Öronlappar uppfällda. 
Nu är mössa, halsduk och skjorta nytvättade och väskan skall smörjas med läderfett. 


Fin yllekvalitet!


Hector språkar med butiksinnehavaren. 


Min nya läderhandväska i superkvalitet 
som egentligen är avsedd för 
ammunition till kulsprutor. 

Väskan var uppdelad i fyra mindre fack
 med fastnitade läderremsor. 
På vägen hem stannade jag till hos
Anne-Lie och Christer. 
Pigge hjälpte mig att skära bort 
mittenremsan så att mobilen fick plats. 
Christer hade själv haft en likadan väska 
när han gjorde lumpen som infanterist och
fordonsförare på F4 för ca 40 år sedan. 

Vår fina 56:a Ford. 

Den svarta för liten
men den gröna satt fint. 

Nyköpt och nytvättad begagnad klänning.
Jag tvättar allt jag köper.
Begagnat av förklarliga skäl men även nya saker för att få bort eventuella kemikalier 
innan jag har dom mot huden. 
Jag tror att mycket kläder behandlas
 med jag vet inte vad för kemikalier,
för att de ej ska mögla eller bli angripna 
av djur när de fraktas runt hela jorden från 
tillverkning, tills dess de blir köpta av mig.

En fin och skön liten sommarklänning. 
Denna inhandlades. 

Sjalen följde med hem men 
70-tals kjolen gick inte att stänga. 
Jag övervägde länge om 
Jag skulle köpa den ändå. 
Men nej! 
För små kläder får inte följa med hem! 
Hur vackra de än må vara... 
Jösses vilken snygg kjol!!!

En snygg skjorta som jag hittade på herravdelningen och ett par snygga jeans. 
Bägge var tyvärr i minsta laget så
De fick hänga kvar på Robin Hood. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar